woensdag 2 januari 2008

Wat vrouwen willen in 2008: rijk en dun zijn

Het feest is nu wel afgelopen dus meteen weer terug naar de orde van de dag. En ik begin dit jaar met een leuk artikel die ik tegenkwam op elsevier.nl. Wat vrouwen in 2008 willen valt hieronder te lezen. Veel leesplezier!
Een rijke man vinden, wat kilootjes kwijtraken en meer van de wereld zien: voor vrouwen de voornaamste doelen van 2008.
Dat blijkt uit een onderzoek onder Britse vrouwen. Als het gaat om hun fantasiewereld, dan staat reizen op nummer een, gevolgd door een succesvol eigen bedrijf runnen en een nieuwe taal leren. Op vier staat een rijke man vinden.

X Factor
Een rijke man is voor vrouwen belangrijker dan bijvoorbeeld een universiteitsgraad of het krijgen van kinderen. Het winnen van televisieprogramma X Factor haalde ook de top tien.
Toen de vrouwen werden gevraagd realistische doelen op te noemen om de kwaliteit van het echte leven te verbeteren, noemden zij met stip gewicht verliezen. Op twee staat een mooier huis, gevolgd door meer tijd voor jezelf.
Mooier lichaam
Als de vrouwen één ding aan zichzelf konden veranderen, zouden de meesten een mooier lichaam willen hebben. Assertiever zijn staat op de tweede plaats, een goede derde is minder emotioneel zijn.
De volledige drie top tienen:
In je fantasiewereld, wat zou je willen bereiken?
1. Over de wereld reizen
2. Mijn eigen succesvolle bedrijf oprichten
3. Een nieuwe taal leren
4. Een rijke man trouwen
5. Een graad op de universiteit behalen
6. Kinderen krijgen
7. Een rol spelen tegenover mijn favoriete acteur/actrice
8. Ik zou niets veranderen aan mijn leven
9. X Factor winnen
10. Minister-president worden
Waardoor zou de kwaliteit van jouw leven verbeteren?
1. Als ik dunner zou zijn
2. Een mooier huis
3. Meer tijd voor mezelf
4. Meer tijd doorbrengen met familie en vrienden
5. Een nieuwe garderobe
6. Een betere baan
7. Betere seks
8. Mijn droompartner ontmoeten
9. Plastische chirurgie
10. Kinderen/meer kinderen
Als je één ding aan jezelf zou mogen veranderen, wat zou dat zijn?
1. Een beter lichaam
2. Assertiever zijn
3. Minder emotioneel
4. Mooier zijn qua uiterlijk
5. Intelligenter zijn
6. Atletischer zijn
7. Populairder zijn
8. Meelevender zijn
9. Meer seksuele partners
10. Een beter gevoel voor humor
Claudia van Zanten @elsevier.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten