dinsdag 13 november 2007

Verlies van een dierbare

Iedereen verliest na verloop van tijd wel een dierbare. Zulke dingen zijn nou eenmaal onontkoombaar, iedereen moet er vroeg of laat aan geloven dat we er op een dag niet meer zijn.

Daarom denk ik ook dat je het beste uit dit leven moet zien te halen en proberen te genieten van alles.Ik geniet bijvoorbeeld van kleine dingen, zoals het samenzijn met familie of van een goed telefoongesprek met een vriend of vriendin. Met je ouders praten of samen tv kijken of eten zijn ook hele mooie dingen.
In moelijke tijden heb ik veel steun gehad aan mijn familie. Vorig jaar had ik last van een depressie en ik viel mijn familie daarmee lastig. Een zus van mijn oma hielp me en verzekerde me dat het weer goed zou komen. Ze nam rustig te tijd om mijn verhaal aan te horen.
Die Tante is er niet meer. Ze is donderdag gestorven aan de gevolgen van kanker. Het nare van kanker is dat het geen rekening houdt of je jong of oud bent, man of vrouw. Het sloopt je en daarom hoop ik ook dat er heel veel onderzoek gedaan wordt om het zo goed mogelijk te kunnen behandelen. Een jongen uit mijn basisschool is ook gestorven aan kanker, hij was nog maar 19 jaar.
Dit zijn hele nare dingen maar toch moet iedereen het verlies op een eigen manier verwerken. Daar kunnen maanden of misschien zelfs jaren over heen gaan. En het leven kan nog zoveel moois in petto hebben dat je eigenlijk niet bij de pakken neer moet zitten en door moet gaan. Het leven gaat nou eenmaal door en na regen komt altijd weer zonneschijn. :>)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten